tisdag, mars 25, 2014

Jag är frisk som en nyknuten slips!


Titta, jag kan peka åt vartenda håll
Titta, jag kan hoppa under full kontroll

Ett under har skett
Jag är frisk, har ni sett
Jag är kry, jag är ny
Jag är frisk, som ett sly
Min sjukdom är väck
Jag är frisk som en fläck
Lägg undan allt vasst
Släng handskar av plast
I ett huj, i en hast
är jag frisk som en trast

Jag var hos Anna på Naprapathälsan i Sollentuna idag igen. Återbesök efter min antiinflammatoriska kur och provlöpningen i söndags. Annas utlåtande har du redan läst. Jag är redo att börja springa igen! Inleder min nya frihet med att inte springa. I slutet av den här veckan blir det längdskidor istället.

Men skit i det nu. Kan vi prata lite mer om simning? Igår var jag och simmade, taggad innan men en smula nervös att jag skulle ha glömt hur man voltvänder utan propellerarmar igen. Det hade jag, men bara till en början. Sedan satt de där.

Tricket är att köra armarna på halvfart och kroppen i dubbel hastighet, istället för tvärt om. Du fattar nog inte vad jag menar, men jag fattar. Fick till två eller tre riktigt jävla awesome vändningar och det kändes så grymt! Ungefär var 5:e vändning blev jag ett sjunkande skepp som landade i en sprattlande hög på bassängbotten, men snart kommer det att sitta, det vet jag. Så roligt! Roligt, roligt, roligt!

Inga kommentarer: