onsdag, mars 12, 2014

Träning i hemmagymmet


Eftersom det inte blev någon lunch-TRX idag och eftersom jag under rådande omständigheter hade noll lust att åka till gymmet imorse så passade jag på att träna hemma istället. Trots att jag ännu inte fått någon TRX-krok på plats i taket så är det faktiskt ett utmärkt väl utrustat gym vi har.

Uppvärmningen blev en timmes promenad i skogen med Rekis och sen körde jag igång med utfall, benböj, rotationer (på och "under" pilatesboll), draken med kettlebell samt sit upsisar med medicinboll. Försökte verkligen anstränga mig för att få med magen i övningarna men jag kände att det inte alltid var med framgång. Tycker ändå det blev ett bra pass, även om jag var lite ofokuserad till och från. Det blir repris på det här!

Ikväll är det simning igen och det ser jag fram emot. Var min motivation peakar ändras hela tiden men just nu ligger simningen ohotat i topp!

Inga kommentarer: