lördag, juli 16, 2016

Källtorpssjön & Väsjöbacken

Jag tycker det är svårt att veta hur jag ska lägga upp träningen när det är olika lopp och tävlingar var och varannan helg. Tänker spontant att vila vore det bästa, men jag har också märkt att jag kan prestera väldigt bra när jag är mitt uppe i träningen.

Så nu, fram till Rockman, kör jag enligt den principen. Jag tränar.


I torsdags var jag i Hellas och simmade mitt kanske hittills längsta pass på träning i öppet vatten - drygt 3k. Kvällen var magisk, vattnet stilla och att glida fram i lugnt tempo längs strandkanten och se botten passera förbi under var som att snorkla. Ett pass som fick mig att längta efter nästa!



Igår tog jag mig an Väsjöbacken igen. Det var länge sen nu. Började med en kort uppvärmning och körde sen 4x250 trappsteg vid hoppbacken. De två första vändorna sprang jag upp och ner, de andra två gick jag.


Joggade kort ur den värsta mjölksyran innan jag fortsatte upp för Väsjöbacken fyra gånger. Startade vid bommen (du vet...?) och sprang upp till slänten, sen masade jag mig upp under liften gåendes och kutade ner. Svettades litervis och benen var oroväckande trötta efteråt, särskilt med tanke på att jag "bara" fick ihop 350 höjdmeter. Men det var ett bra pass!

Inga kommentarer: