fredag, oktober 13, 2006

"DÖD" 2002

Så sitter man bänkad här på jobbet igen, redo för en ny dag. Håller tummarna för att den blir bättre än igår.

Vi har nyligen gjort ett stort utskick till ett ganska gammalt adressregister, och under gårdagen ringde det allt för många och meddelade att deras far/fru/man inte vill ha fler utskick eftersom han/hon är död. Sen fyra år. Eller två veckor. Eller förra fredagen. Jag kände mig rätt låg till slut...

De första gångerna jag tog telefonen och jag hörde någon säga "jo, jag har fått er broschyr..." så svarade jag glatt att "det var väl trevligt?". När jag hade fått flera samtal som började likadant, men som slutade i att jag fick stryka någon ur registret och hantera en arg/ledsen dam eller herre, så började jag ofrivilligt med ett ynkligt "mmhhmm" som svar på om de fått broschyren.

Folk verkar tro att vi gör ett utskick till deras döing för att jävlas. Jag fattar det inte.

Inga kommentarer: