onsdag, oktober 18, 2006

Kan allt vara SL's fel?

Vilken kass eftermiddag! Tränade cirkelträning i gymmet efter jobbet och det första jag gjorde var att sträcka båda låren. Det ena värre än det andra. Trots uppvärmning. Nu har jag sjukt ont och kan knappt röra mig. Det gjorde ju förstås också att hela träningen blev lam eftersom jag var tvungen att ta det försiktigt med cyklingen mellan styrkeövningarna.

Stressade för att hinna iväg på min kvällsaktivitet efter träningen och hann i god tid till bussen. Som inte kom. Jag hatar att komma försent. Nästa buss gick naturligvis i snigelfart genom stan eftersom alla trafikljus visade rött. Och var det inte rött så var det en lastbil som blockerade korsningen.

På hemvägen var det inte mycket bättre. Missade det tåg jag tänkte ta till Odenplan för att därifrån ta bussen hem. Istället blev jag då tvungen att åka till centralen och ta tåget därifrån. Vilket jag givetvis också missade med några sekunder. 15 minuters väntan och sen en promenad hem i regnet med mina smärtande lår.

Klackarna i taket!

Inga kommentarer: