söndag, oktober 08, 2006

Fullspäckad dag och imorgon är det måndag

En mycket bra dag!

Gick upp tidigt och gav mig ut på en utforskande promenad- och joggingtur. Tog ett varv runt Bockholmen och utforskade området där. Joggingen gick bra också, och jag fick inte ont i benet. Tog det lite lagom lugnt och varvade med att gå.

När jag kom hem gick jag ner i källaren och tog tag i städningen av mitt förråd, så nu är det ordning och reda där. Det är svårt att kasta saker, men jag lyckades ändå samla ihop till sju papperskassar och en låda med skräp och gamla kläder.

Eftermiddagen bjöd på teater. Jag och M var och såg Birgitta Egerbladhs pjäs Röda Havet 2 på Stadsteatern. Det var en välsignelse att vi "gick 2, betalade för 1" och att den bara var en timme. Jag tyckte inte att pjäsen alls var i klass med vad vi har sett av henne förut.

Efter teatern mötte vi upp D på Haga Restaurang. Nu efter en pasta med oxfilé, svamp och gräddsås samt varm chokladsåsfylld chokladmuffins, vaniljglass och honung med valnötter känns livet rätt okej...

Inga kommentarer: