onsdag, september 16, 2009

Fler glömda årsdagar

Inte nog med glömda födelsedagar, jag har missat två andra viktiga årsdagar som nyligen inträffat:

31 aug: Två år sedan min Toyota Yaris kom till familjen.
1 sep: Ett år sen jag och JG blev tv-fria.

Har fått en del brev från Radiotjänst som påminner om att jag måste betala tv-avgift. Nederst finns en talong som man kan fylla i om man vill slippa fler påminnelser. Där kan jag välja mellan att registrera mig som ny kund och att berätta vem jag är inneboende hos som redan betalar tv-avgift. Inget alternativ: jag har ingen tv och tänker inte betala.

Det är helt fascinerande vilken samhällets utböling man blir utan tv. Väldigt mycket kretsar kring detta medium. Fundera på det.

2 kommentarer:

Anna sa...

Tur att det finns webb-tv. Och att man kan... eh... hyra... saker på internet.

åsah sa...

på tal om tv-avgiften gäller den nu också om man har dator! galet.. men dom säger att man kan ju kolla på tv på datorn nu så..... det suger, hur mkt pengar som helst!