fredag, september 25, 2009

Inspiration

Jag har fått en utmärkt bok levererad åt mig. Den heter Trädgårdens form och får det att klia i de gröna fingrarna. Har storslagna planer för vår kommande trädgård och planeringen av den. Jag ser framför mig hur hela baksidan förvandlas till olika små rum, separerade av häckar. Små träd med fina lövverk får bilda tak från hörnen i de rum där vi inte vill ha stekande sol.

Två av rummen avsätts för bär- och grönsaksodling. I den här delen av trädgården tar vi bort gräsmattan och lägger plattor istället, och alltihop ska på ett naturligt sätt byggas ihop med baksidans nya terrass. Jag vill ha det strikt och lummigt på samma gång med blandning av olika material. Färgerna vill jag ha i gult, orange och rött. Det är både bra och dåligt att det är långt till våren...

Inga kommentarer: