onsdag, november 14, 2012

Gruppträningspass

Idag har jag varit på gruppträningspass i Frescatihallen. GymCross med PT-Tommy. Träningen ägde rum i den stora häftiga synrgy 360-prylen i gymmet och bestod av tio olika stationer med bland annat TRX, Kettlebells, Battle rope och Flowin. På varje station var det 45 sekunders arbete följt av ynka 15 sekunder för vila och byte till nästa station. Passet pågick en halvtimme och vi körde två varv. Puh!

Svettigt och jobbigt. 45 sekunder är lång tid kan jag meddela, ifall det nu rådde några oklarheter kring detta. 15 sekunder är löjligt kort. 30 minuter är en evighet, som märkligt nog gick rasande fort idag. För hur apjobbig träningen än var så hade jag roligt! Kommer sällan i närheten av den här intensiteten när jag kör själv, och det kändes mer som ett PT-pass än som en gruppträning.

Hade jag inte haft PT-pass inbokade just på onsdagarna kommande tre veckor hade det här direkt blivit en vana, men nu får jag skjuta den vanan lite längre på framtiden bara. Hej formtopp!

Så här ser den ut, lekplatsen för tränande människor

Inga kommentarer: