fredag, november 16, 2012

Inomhusagility i Väsby


Igår var det premiär för vår inomhusagilitylagträning i den nya hallen i Upplands-Väsby. Det var en bit att åka men hallen var väldigt fin och lite annorlunda än den i Arninge.

På golvet låg en mjuk plastmatta istället för konstgräs och den kändes ganska mycket större, men främst tror jag att det berodde på att det var högt i tak. Tror inte det skiljer jättemycket mellan träningsytorna egentligen. Agilityhindren var nya, fina och supersmidiga att flytta.

Vi delade ytan på mitten och ställde upp två olika kombinationer, och sedan körde mediumhundarna på ena sidan och largehundarna på andra sidan, och vice versa. Jag hade tänkt köra båda hundarna men det fungerade inte alls som jag hade tänkt. Elsa skällde som en tok så fort jag lämnade henne men även när jag satte henne i bilen medan jag tränade med Reka så blev det väldigt okoncentrerat att byta hund hela tiden. Jag blev stressad, försökte vara på två ställen samtidigt och allt var kaos. Kunde varken fokusera på min egen träning eller på träningskompisarnas.

Mitt inre kaos smittade av sig på hundarna som var fullständigt speedade. Elsa var ändå styrbar trots sitt tillstånd, även om hon gång på gång hoppade rakt in i hindren, men Reka lyssnade bara med ett halvt öra på mig, samtidigt som hon röjde runt bland alla hinder hon kunde hitta. Det blev lite bättre på slutet, men då blev hon istället för trött...

Vid nästa tillfälle kör jag med en hund i en timme, och sedan byter jag och kör med den andra i en timme. Eller så tar jag en hund per gång.

Inga kommentarer: