fredag, november 02, 2012

Mina kvinnliga former

Jag har köpt nya byxor. Röda. Jag tror att jag har gått in i en ny fas i mitt liv. Färgglada byxor är sällsynt på mig men när jag sålde Peddan bestämde jag mig för att köpa ett par röda.

Igår försökte jag hitta röda byxor i Sollentuna C men det enda jag kom hem med var dålig självkänsla och ett uselt humör. Jag provade byxor (i alla möjliga färger) i minst fem butiker och alla byxor i största storleken i alla butiker var för små för mig.

Visst, jag är lite rund om baken MEN JAG ÄR FÖR FAN INTE SÅ TJOCK ATT JAG SKA BEHÖVA GÅ I SPECIALAFFÄRER!!! Far åt helvete, alla!

Idag gjorde jag ett nytt försök, denna gång i Stinsen, och plötsligt hade jag medvind. Jag kom inte bara hem med de stiliga byxorna på bilden som så klatschigt framhäver mina runda former, jag hittade även ytterligare ett par finfina byxor. Grå. Tack Esprit för att jag får vara lite kurvig!

Dessutom fyndade jag en skidjacka från Salomon löjligt billigt på Stadium, köpte strumpor i pigga färger samt en rockig topp.

Den lyckade shoppingen firade jag med att måla naglarna svarta med Gellack från Depend. Jag har aldrig haft svarta naglar förut (ännu ett tecken på en ny fas i livet) men jag gillar det. Känner mig hemma i färgen. Dessutom var gelkittet från Depend bättre än det från Orly.

Frågor på det?

2 kommentarer:

Gunnika sa...

Snyggt jobbat. Att hitta byxor är fan ingen lätt uppgift nu för tiden. Tacka vet jag underställsbrallor, funkar för alla slags runda bakar. Så även min. Tyvärr är det inte socialt accepterat att gå iklädd sådana när man ska till ICA och köpa mjölk. Undrar varför?

Sofia sa...

Jag vet faktiskt inte. Vi kanske kan göra ett upprop, starta en trend?

Samtidigt kan vi slå ett slag för plysch och frotté. Också bra grejer.