måndag, november 19, 2012

Jag mår illa

Fi faen för att kräkas. Jag gjorde det i natt.

Vaknade och mådde illa. Låg en lång stund och bara hoppades att det skulle gå över, sen gick jag upp och drack vatten och åt en halv banan. I fredags mådde jag nämligen också illa, vilket då avhjälptes med lunch, så jag provade samma koncept i natt.

Det fick fart på magen, fast åt fel håll. Som tur var förutspådde jag att det kunde hända och vidtog lämpliga åtgärder redan innan, såsom att bifoga hink, sätta upp håret och att inte ha en hund mellan mig och hinken.

En och annan tänker nu: "Aha, hon är gravid!", men nej. Jag säger till när jag planerar för såna magåkommor. Kräksjuka tror jag inte heller på. Middagsfalukorven och chokladen jag åt är mest misstänkta. En gång kräktes jag som en vilde av Marabou Frukt&Mandel. Igår åt jag en mjölkchoklad och kanske var den giftig för mig?

Tur för Jonas att han inte var hemma i natt. Istället blev jag vårdad av två extremt engagerade hundar som har tillbringat natten ovanpå mig, eller legat så nära, att jag varit fast som i ett skruvstäd.

Har passerat gå upp-tiden med råge men orkar inte röra mig. Magen känns huller om buller och jag helt urlakad. Skicka lite goda tankar till mig så försöker jag sova en stund till. Deal?

Inga kommentarer: