onsdag, december 05, 2012

Sitter på ett moln


Idag jobbar jag hemifrån. Planerat sen länge, eftersom vi har en röris hemma som ska ta bort ett element. Fast det heter radiator på rörisspråk. Bra dag att jobba hemifrån, skönt att slippa ge sig ut i trafiken den här morgonen. Vad jag förstår så står det still mest överallt. Trafikverket råder alla att åka kollektivt och den kollektiva trafiken är inställd eller kraftigt försenad.

Tur att vi på företaget sedan en tid tillbaka kan jobba varifrån vi vill. Allt information ligger i cyberrymden och flyter, redo att plockas fram när vi behöver den. Och växeln kan med en enkel knapptryckning ställas in så att samtalen istället kopplas till min mobil. Otroligt smidigt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men jag då, som är skolad i den gamla skolan, jobbar gör man på kontoret, ska jag behöva fika ensam? /chefen

Sofia sa...

Du fikar alltid ensam och på din plats. Det kommer gå bra idag också. /medarbetaren

Unknown sa...

Röris är ju svenska för det engelska ordet movie, det hör man ju

Sofia sa...

I så fall har vi många rörisar hemma, men väldigt få av dem klarar att ta bort ett element... :)