fredag, april 05, 2013

Följande har hänt!


Förra söndagen klippte jag häcken. För hand, med säckatör. Seckatör? Sax. Gick snabbt och blev bra. Tog både på höjden och glesade ut. Kommer bli riktigt bra när den blir grön.


På Hulo (det är inte hö i alla lador) i Trosa kom jag över finfina stickers till naglarna. Är mycket nöjd med dessa döskallehjärtan. Finaste naglarna, ever!


Vi har beställt nya fönster. I juni påbörjas helrenoveringen av vår bottenvåning och nu har vi bestämt att vi samtidigt byter ut alla fönster till nya med spröjs. Dyrt, men ett mycket bra tillfälle att göra det. I köket har vi tejpat på fönstret för att testa känslan och jag tycker det blir helmysigt! Jag längtar!!


Skattebeskedet kom i veckan och drömmen om Bora Bora (A) lever. Jag vill åka dit. Eller till Maldiverna. Eller Fiji. Eller Aruba. Om man åker till Aruba mellanlandar man i Miami... Och till hösten/vintern är jag sannolikt helt utan hund under 10 veckor. Just say'in.


Nu är det färdigswooschat till jobbet. Jag törs inte gå på isen utan att regelbundet bli uppdaterad om vilket skick den är i. Det var fantastiskt så länge det varade.

4 kommentarer:

Korrekturansvarig sa...

Sekatör!!

Gunnika sa...

Hur ska du kunna klättra i det där glamournaglarna?;-)

Sofia sa...

@Korrekturansvarig: Tack för det. Det är inte för inte du har det ansvar du har.

@Gunnika: Jag vet inte! Ska vi testa och se om de håller? :-)

Gunnika sa...

Tycker att det börjar bli dags för det...!:)