onsdag, april 10, 2013

Tisdagsbra

Igår var en bra dag.

Började med 40 minuter morgonyoga. Hittade ett perfekt pass på YouTube som jag verkligen gillade, så det kommer att bli många repriser av det. Kände mig riktigt skön i kroppen efteråt.

Jobbade fokuserat och bra hela dagen och betade av de flesta av de saker som legat över mig alldeles för länge nu.

Åkte hem och stack ut och sprang. Benen var högst ovilliga till en början men jag var fast besluten att tuffa på i lugnt och fint tempo och försöka få ihop åtminstone en mil.  Det var en härlig eftermiddag och efter en stressig dag på jobbet hade jag dragit på mig huvudvärk, men den försvann efter en stunds löpning. Benen kändes betydligt bättre efter ett par kilometer och den totala sträckan slutade på 10,10 km. Kände mig stark och fast i kroppen hela vägen, vilket gav en härlig känsla i löpningen.

Fick i mig lite mat när jag kom hem och sedan körde jag ett post-run yogapass. Det är verkligen skillnad att träna yoga på morgonen och på kvällen. Är väldigt mycket mer rörlig på kvällen, vilket är häftigt, men känslan är oftast skönare på morgonen.

Efter avslutande dusch kände jag mig pigg, nöjd och glad.

Inga kommentarer: