söndag, april 07, 2013

Just söndagen är bra utan hund

Jag saknade Reka oändligt mycket när jag vaknade imorse men det var väldigt skönt att inte behöva addera hundpromenader till dagens långpass med Lindad.

Vi sprang ihop 26 stolta kilometrar (som började med hagel, fortsatte med sol, snö och slutligen sol igen) och det kändes riktigt, riktigt bra! Hade kunnat fortsätta en bit till faktiskt. Magen bråkade lite runt milen och någonstans vid 13-15 km hade jag en liten svacka men den släppte sen och kilometer efter kilometer avverkades. Sista fem gick lätt! Givetvis med trötta ben men allt annat hade varit konstigt. Det var ovanligt pigga trötta ben idag.

Fick lite skavsår på fötterna men klarade mig från det på resten av kroppen, tack vare generösa mängder vaselin på de rätta ställena.

Känner mig lite öm i benhinnorna nu efteråt och vänster häl är också öm om jag trycker på den. Så jag låter bli det. Duschkrämen luktade korvvatten istället för smultron. I övrigt är jag mäkta imponerad över hur bra jag klarade det här. Med råge längsta långpasset i år.

Nu ska jag försöka sova utan snuttefiltshunden. Tomt. Och förresten såg vi Argo ikväll. Skitbra, 8/10 tootsies.

Over and out. Argo fuck yourself (och se filmen innan du känner dig påhoppad)!

Inga kommentarer: