torsdag, april 25, 2013

Lydnadskurs i regn


Igår hade Trattis och jag lydnadskurs i Stora Skuggan. Vädret var inte alls kul - regnigt och blåsigt - så jag var rätt glad när det var dags för mig att åka till crawlkursen. Till och med den vanligen iskalla simhallen kändes varm som jämförelse.

På kursen hade vi tävlingsträning och jag hann med att köra ett lydnadsprogram inkl. platsliggning. Platsliggningen är ju inga problem, borde kanske passat på att utmana mer. I lydnadsprogrammet var det Katarina som valde vilka moment jag skulle köra. Det blev fritt följ, apportering, fritt följ, apportering, apportering klass 1 (som jag la till för att få revansch på mig själv) samt inkallning. Belönade inkallningen med boll bakåt.

Det gick väl så där för oss. Reka var lite ofokuserad, tittade på de andra som värmde upp, undrade varför det var tre personer på planen som stövlade runt efter oss och tappade sin position titt som tätt. Dessutom hade jag någon form av mundiarre och gick runt och sa fot lite hipp som happ. Ibland var det meningen men ibland bara kom det av sig själv.

Apporteringen gick okej och inkallningen också. Jag var även nöjd med mig själv för jag tyckte att jag lyckades låta bra och peppande när jag belönade henne mellan momenten, torts att jag kände mig nedslagen över att hon inte gick så bra. Men det är ju inte hennes fel att det är så. Det känns i alla fall roligt att sikta framåt igen, inte harva med momenten i klass 1.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kompis!! Har hittat din blogg när jag surfat runt!
Ja angående gårdagen så har jag nu bestämt att börja m knyppling istället! Kram mia o honey

Sofia sa...

Vad kul!

Men varför säger du så om igår? Jag hann inte prata med dig innan jag var tvungen att gå men jag tyckte ert program såg jättefint ut!! Hon är ju inte med första stegen i fria följet, men sen går hon ju jättefint! Och inkallningen var ju super!! :-) Kämpa på!!

Kram!