tisdag, april 23, 2013

Trasig bil, extra körigt

Med en titel som denna borde jag ha kvalificerat mig för jobb på valfri skvallerblaska. Badabing!

Bilen, Grisen, är trasig. Bromsarna fungerar mycket dåligt och i väntan på verkstadstid (imorgon) så har vi fått ta alternativa transportmedel t/r jobbet. Igår cyklade vi hem. Det var första gången för Rekis men det gick jättebra även om det tog längre tid än att springa till och med, pga diverse pauser, promenadsträckor och annat. Dessutom rullade jag extremt långsamt.

Imorse tog vi bussen till Danderyds sjukhus där jag lyckades fylla på mitt SL-Accesskort och ändra standardresa. Klurigt det där när man som jag växlar mellan två och tre kupongers resa. Sen sprang vi till jobbet därifrån på mycket tunga ben.

Nu är det allmän transport från jobbet som gäller och imorgon eftermiddag får jag låna pappas bil för att klara alla aktiviteter jag har. Det är alltid dålig tajming på trasiga bilar men det är åtminstone bra för miljön att välja kollektivtrafiken. Och intressant att testa olika färdvägar.

Inga kommentarer: