onsdag, juni 05, 2013

Icke tillfredsställd

Idag är mammans födelsedag, vilket firades med pompa och ståt, eller egentligen bara med middag, ute på Bockholmen. Jag åt gödkalvsentrecôte.

Lämnade festligheterna lite i förtid för att hinna vara med på crawlkursen. Halva tiden ägnades åt "distansträning" i lugnt tempo (dock utan att vi fick simma några längre distanser) och andra halvan åt intervallträning med hög frekvens på armarna. Den senare delen gav mig lite mer än den första gjorde men när lektionen var slut kände jag mig otillfredsställd. Tiden hade gått så fort och det kändes som om vi simmat så lite. Jag var inte klar. Stannade kvar och körde några hundra meter extra men det hjälpte inte. När jag åkte från simhallen var jag mest frustrerad och det är jag fortfarande. Har en känsla av maktlöshet i kroppen kombinerat med någon slags längtan efter revolt. Det är mycket som är påfrestande just nu och mycket jag inte kan styra över. Behöver få utlopp för det.

Har i alla fall bokat flygbiljett till Amsterdam i oktober idag så nu återstår bara att bestämma om jag ska springa när jag är där; 42,2 km, 21,1 km, 8 km eller 0 km.

Inga kommentarer: