tisdag, februari 04, 2014

Jag har omringat Edsviken!


Jag tog cykeln till jobbet imorse. För personer som nu befinner sig i chock så upprepar jag samma mening igen. Jag tog cykeln till jobbet imorse.

När jag skulle köpa MTB i somras var det många frågor att ta ställning till, bland annat om jag ville köra hel- eller halvdämpat. Jag valde det första alternativet och när jag har vinglat runt i skogen har jag varit väldigt nöjd med det valet. Idag när jag cyklade asfaltsväg till jobbet - not so much. Jag måste lära mig hur man skruvar åt dämpningen om jag ska transportcykla på MTB:n för idag blev jag nästan sjösjuk av gunget. Å andra sidan kanske inte det här kommer hända allt för ofta...

Till jobbet valde jag norra vägen runt Edsviken. Hem tog jag mig den södra vägen runt samma sjö, nu medelst löpning. Väldigt omväxlande underlag med allt från snömodd och blankis till mjuk, fin skogsväg och grusig asfalt.

Hur som helst, det viktiga är att jag nu återigen mutat in hela Edsviken. Den är min. My precious. My own.

Inga kommentarer: