söndag, februari 09, 2014

Joel (i) bitar


Var på bio igår med Anso, Mankan, Lim och Skäggot. Såg RoboCop på Rigoletto VIP och filmen var fantastisk, jag skrattade högt flera gånger. Det var liksom svårt att låta bli. Joel Kinnaman blev i form av Alex Murphy sprängd till smithereens och förvandlades då till RoboCop. Man and machine... Samma story som 1987, fast ändå annorlunda.

Trots i övrigt otroligt avancerad teknik så lyckades de inte göra Robos rörelser tysta, utan hela kvarteret vaknade när han kom gående. Bzzuit, bzzuit, bzzuit. SÅ grym! Bzzzuit.

Vi var inte helt eniga inom gruppen huruvida det var en bra film eller inte. Jag var antagligen den mest positiva och jag säger 6/10 tootsies. Definitivt sevärd. Jämför man med White House Down som jag hade överst i bagaget så var RoboCop en stor succé!

Efteråt gick vi vidare och tog en öl, vilket passade fint eftersom det ändå inte blir något långpass för mig idag. Plockade fram mitt flödesdiagram från tidigare redan igår och konstaterade att det blir vila den här helgen. Jag är inte sjuk men jag känner mig inte 100% och eftersom jag ska åka och hämta hem min allra, allra bästa vän i morgon så tar jag inga risker.

Inga kommentarer: