lördag, februari 15, 2014

Träningen blir bättre med en plan


Jag är otroligt nöjd med mig själv. Igår hade jag för första gången sedan PT-simningen möjlighet att på egen hand åka och köra ett av de träningspass jag fått. Valde det första som hette Teknik/Intervall och det kändes otroligt bra! Strukturerat och givande. Det var verkligen simträning i jämförelse med hur det brukar vara när jag plaskar runt på egen hand utan mål och mening. Det var jättekul!

Hade två set av intervaller i programmet; 4-8x50 m hårt och 4-8x25 m max. Eftersom jag i grunden är en slö och orkeslös person som gärna tar genvägar så är den här typen av formulering farlig. Jag väljer nämligen nästan alltid det enklaste alternativet, i det här fallet fyra. Det var inget undantag igår, i alla fall inte vid omgången av 50:or. När jag kom till 25:orna däremot så körde jag faktiskt sex längder, och jag är väldigt stolt över mig själv för det. Så här i efterhand kan jag tycka att jag borde kört ännu fler men det är ingen större poäng med att ångra mitt val nu. Jag vet ju att jag snart får chansen att göra ännu bättre ifrån mig igen, och jag kan bara hoppas att jag väljer att ta den chansen när den kommer. Ser fram emot det! Simning är superlajbans!

Inga kommentarer: