måndag, juni 13, 2016

Ehh... bröstsim?



Jag simmade med Maria i Huvudstabadet igår. Hon provade en tuff och snabb våtdräkt från Zone3, medan jag försökte få en snygg bränna i min simkini. Gott om tid för det.

Gårdagens distanspass på 4250 meter tog nämligen aldrig slut. For realz, det var vedervärdigt. När Maria hade simmat klart var jag typ en tredjedel in i passet. Och det kändes som om jag simmade dåligt och fruktansvärt långsamt. Vilket jag gjorde. Tittade på klockan men borde verkligen låtit bli.

Som sista uppgift innan avbadet hade jag bröstsim.

100m f1
75m f2
50m f3
25m f4

Bröstsim. Var det något du inte förstod? Bröstsim. I olika farter? Vaf...?!?

Missförstå mig rätt nu. Jag avgudar min Simfröken. Det gör jag verkligen. Skulle avsäga mig hela kungariket för honom. Missförstå mig rätt även här. Men ibland tror jag fan att han har tappat det. Bröstsim? I olika farter? Visste inte om jag skulle skratta, gråta eller vara jävligt irriterad. Landade i det sista.

Ända tills jag kom hem och puttade in tiderna i Funbeat.

Jag har en fart 1-4 i bröstsim! Asså! Det är nästan större än att ha vunnit Stockholm Swimrun. Jag har en fart 1-4 i bröstsim!!!

Förlåt Hasse för att jag för ett ögonblick förbannade dig så innerligt, men vi gör inte om det här, okej?

Inga kommentarer: