onsdag, juni 15, 2016

Simskoleavslutning



Igår var det avslutning på simskolan i Huvudstabadet. Det känns både ledsamt och faktiskt lite skönt, men jag kommer sakna alla fina simpisar under sommaren. Jag har redan bokat in mig på fortsättning till hösten, och jag tror att sommarbrejket bara kommer göra mig gott.

Trodde jag skulle vara segare i kroppen än jag var igår, med tanke på hur trött jag var på morgonen och på att att jag hade måndagens Järlasjösimning i kroppen. Men kvällens blygsamma huvudserie om 6x100 meter i fart 3, start 2:15, gick över förväntan:

1.26, 1.26, 1.27, 1.26, 1.26, 1.25.

Nästan som om jag var i gammal god form!

Sen avslutade vi med lagkapp på 6x50 meter, och det är inte omöjligt att jag hade slagit till med en rekordtid där, om det hade varit någon på kanten som tagit tiden. Stoppade Garmin på 34.8, vilket bara är 0.4 sekunder långsammare än mitt tidigare rekord, och då får man räkna med att det tar en eller ett par sekunder att blippa.

Det här var en perfekt sista genomkörare innan Isle of Scilly Swimrun på lördag. Flaggan i topp!

Inga kommentarer: