onsdag, juni 22, 2016

Från Scilly till verkligheten


Jag är äntligen hemma igen. Äntligen hemma. Hörderu? Hemma!!!

Det tog två dagar och vi hade tur. Hela måndagsmorgonen var flygen från Scilly inställda pga dåligt väder. Folk skickades med båt, blev ombokade till flyg senare på kvällen eller dagen därpå. Anslutningar missades och hemresor gick åt helvete.

Vi skulle inte flyga förrän på eftermiddagen så vi hängde på café, drack cream tea och promenerade upp till fyren. Samtidigt höll jag båda mina tillgängliga tummar och bad till alla gudar jag inte tror på att vädret skulle bli bättre så att vi skulle få påbörja resan hem.

Vårt plan var det andra att lämna Scilly för Exeter. En timme försenat, men vi kom från ön! Att övernatta i London hade vi redan räknat med.


Kom hem på eftermiddagen och sov jävligt dåligt inatt. Statistik och bevismaterial nederst till vänster i bilden ovan. Vände och vred mig med myror i brallan. Det händer sällan mig. Hade bestämt mig för att springa en sväng på morgonen men när väckarklockan ringde, lagom tills jag äntligen lyckats somna, var jag inte så stursk längre. Ställde omedelbart in löpningen och somnade om.

När jag gick upp en och en halv timme senare var springet fortfarande inställt, men så låg ju kläderna där... föredömligt framplockade. Och efter ytterligare en swift kick in the butt så var det tidigare beslutet överklagat och omförhandlat. Löpningen var ON!

Är så glad över det. Trots att min blåsa på tån gjorde ont så blev det en lugn, fin runda i Ursvik med Reken. En springande morgonpromenad i solsken, komplett med fågelkvitter och myggbett.

Sedan dess har jag mest känt mig glad. Utan större anledning, vilket förstås är den bästa anledningen.

Inga kommentarer: