torsdag, juni 16, 2016

From here to there, Stockholm - Isle of Scilly

Nu är vi framme på Isle of Scilly, världens sannolikt dyraste plats att resa till. Men det känns samtidigt SÅ värt! Det är verkligen helt awesome här, och jag hade aldrig kommit hit om det inte vore för swimrun.

Tidigt igår morse tog jag, Lim och Roger Ström - min dröm flyget till London (min plånbok tackar ödmjukast för att strejken avblåstes) och fortsatte med Heathrow Express till Paddington Station där vi mötte upp Jontan.

Från Paddington tog vi tåget till Exeter S:t Davids och därifrån en taxi till Exeter Airport.

Flygupplevelsen från Exeter till S:t Marys på Isle of Scilly var sedan en exakt replika av det här klippet från Eddie Izzards show Glorious. Det är nio minuter långt men svinkul. Se det.

Vi har hyrt en stuga i Garrison Holidays - Holly Cottage - och bor med egen trädgård och utsikt över havet ungefär tio minuters promenad från lilla Hugh Town. Vår land lady väntade på oss med en burk hemmagjord marmelad och en låda ägg från hönsen när vi kom.

Idag har vi tagit det lugnt. Stekte pannkakor till frukosten, som intogs på verandan i solen, och sen gick jag och Lim ner till stranden och kände på vattnet. Simmade kanske tio minuter och kunde konstatera att det var kallt. Från början jättejättekallt men efter några minuter helt okej. Gissar på 12 grader ungefär.

Jag räknar med att vi kommer ha ett par tuffa simningar på lördag. Två av dem är över 2000 meter och totalt handlar det om 7,5 km. Temperaturen kommer spela viss roll men framför allt kommer vindar, vågor och eventuella strömmar kunna göra det kämpigt för oss.

Samtidigt känner jag mig väldigt trygg i att jag är en stark och stabil simmare och även om det såklart kan hända så ska det mycket till för att sätta mig ur spel. Detsamma gäller Lim. Simningen är vår styrka. Men att långsamt lufsa runt 30 km på sightseeing känns också lätt i sammanhanget. Det kommer gå bra för oss.

Jag längtar efter lördag. Det ska bli så sjukt kul! Ser fram emot vackra vyer, utmanande bana, endorfiner och glädjerus!