onsdag, juni 08, 2016

Simskolepass i Huvudsta med bästa gänget


Jag var ganska nollställd när jag hoppade i vattnet på simskolan igår. Lämnade till och med Garmin på land. Orkade inte förlora kampen mot klockan igen och känna mig dålig.

Så nej, jag längtade inte efter att simma men kände mig ändå lite glad i magen när jag åkte hemifrån och tänkte på att jag i alla fall skulle få hänga med alla bra kompisar i bästa simgruppen.

Passet såg ut så här:

300m insim
2x50m 25m f1/kullerbytta/25m f3
8x50m f3 start 1:10
100 löst
8x50m f3 start 1:10

Inför sista intervallen försäkrade fröken Hasse oss om att det var det sista jobbiga vi skulle göra.

Sedan avslutade vi med:

9x50m 25m max/25m löst
50m max

Doh.


Mina 50:or i fart tre la jag, om jag får säga det själv, rätt snyggt på runt 40 sekunder. Någon lite långsammare, någon lite snabbare. Hade känslan av att jag tog det lugnt och kände mig ganska fräsch.

Även de avslutande 25:orna kändes starka och bra. Fick chansen att simma mot Tom-Tom-Tommy och men han var lite ur form och bjöd inte på någon jättestor utmaning. Önskar det hade varit så förra veckan också, så jag hade vunnit då. På sista snabba 50:an hade han inte en chans igår!

Sen missade jag sömntåget och det känns som om jag inte sovit alls i natt. Bara vridit och vänt mig.

Inga kommentarer: