fredag, juni 03, 2016

Vila i himmelriket



I vanliga fall har jag alltid en vilodag i veckan, men i och med att jag körde Fijis yogautmaning under två veckor så frös vilan inne den perioden.

Jag är glad att jag registrerar min träning på Funbeat, det ger en tydlig överblick. Tittar du på diagrammet i mitten av den övre bilden så ser du att det bara är en lucka, aka vilodag, de senaste 30 dagarna. Det är resdagen hem från Mallis.

Att simningen går lite trögt just nu är med det sagt ganska förståeligt, om än fortfarande jävligt irri. Trots att jag inte känner mig sliten så tror jag att vila kommer göra mig gott.

Jag ger mig själv två dagar. Gotland, där jag just nu befinner mig, är toppen för återhämtning och lugna promenader, men det är också väldigt fint för löpning. Till exempel en lätt jogg längs havet, från Ireviken till Lickershamn. Så det ska jag också ge mig själv i present.

Men först vila.

Inga kommentarer: