lördag, juni 25, 2016

Midsommarligg


Har du sett den där filmen på Facebook? Den från KIT? Inte den om hur man sätter blommor i skägget, utan jag menar den om att midsommar sedan år 2000 inte längre är den tid då flest barn avlas i Sverige. Trots det är det förmodligen många svenskar som ägnat helgen åt just liggande pargymnastik.

Även jag har tillbringat min midsommarhelg i horisontalläge. Dock inte pga könsliv, utan för att jag varit sjuk. Crap va!



Lagom tills jag och JG korkat upp champagnen i torsdags så kände jag hur halsen svullnade upp. Från en minut till en annan. Antar att det är som med Göran Perssons glasögon. Eller hur det skulle kunnat vara med Göran Perssons glasögon, om han varje dag burit ett par som var bara en eller ett par millimeter större än de han använt dagen innan. Till slut... HUGE!

Jag och Magnus Hult testade det här en gång när vi var toastmasters på en fest. Vi använde hattar, och varje gång vi gick ut på scen hade vi på oss en hatt lite större än den innan. Det var förvånande hur lång tid det tog innan det gick upp för festdeltagarna att hattarna blivit större.



Idag mår jag i alla fall redan bättre, tackar som frågar. Jag har tagit exceptionellt bra hand om mig själv. Ätit duktigt, druckit massor av vatten med resorb samt flera kannor te, inte rört mig mer än absolut nödvändigt och sovit länge på nätterna. Som en mästare. I vårt svala sommarviste.

Försökte sova en stund ute i solen på altanen idag också men det var för varmt. Istället låg jag mest inne och uppdaterade mig på alla vänners midsommarfiranden. Är noll avundsjuk på de som festat och umgåtts i stora grupper och hundra avundsjuk på alla som simmat, sprungit, tränat och varit ute på egen hand. Det hade jag också velat.

Bortsett från det så har det varit en bra midsommar. Trots sjukdomen. Den är jag snart frisk ifrån. Kanske redan imorgon.

Inga kommentarer: