måndag, januari 21, 2013

JG's val


Jonas fick fria händer på Buylando senast och fortsatte på temat "utanför boxen".

Först såg vi Snabba Cash II. En feel bad-film. Rakt igenom. Inte mycket som var glatt, muntert och positivt i den. Vi satt mest och muttrade "åh naj!" filmen igenom. Men underhållande var det, 6/10 tootsies.

Sen såg vi Laxfiske i Jemen. En feel good-film. Rakt igenom. Det var lite spännande ett tag när det dök upp en kille med pickadoll, men annars var alla bara glada, härliga och sympatiska, med en gnutta misär då och då. Mycket trevligt. 7/10 tootsies.

Men det är svårt att sätta tootsies. Man kan inte jämföra betyg med varandra. Jag gav Django lika mycket som Laxfiske, men det är helt omöjligt att jämföra filmerna och därmed betygen. Jag gav Abraham Lincon - vampire hunter 5/10 tootsies men som film betraktat var den ju egentligen ljusår sämre än t ex Snabba Cash II. Men som underhållning just där och då och i den genren var det lajbans. Allt beror på situation och vad jag är sugen på att se.

1 kommentar:

EM sa...

Blir lite blogchat nu ;)

Har lagt ner funbeat då det ofta craschade när jag sparade, och jag vart irriterad. Kör nu på runkeeper och excell - lite omodernt med trevligt :)

Tack för tipset, skall provträna! När tränar du där, dvs när är det inget folk där ;)