onsdag, januari 23, 2013

Alla skidåkare är rövhål!

Varning! Det kan förekomma en del fula ord (närmare bestämt ungefär 10, om man inte räknar förekomsten av ordet "idioter") i det här inlägget.

Det pågår någon form av debatt just nu, där det framförs massiv kritik mot hundägare. Framför allt kommer det från löpare och från längdskidåkare, men det är säkert en och annan allmän hundhatare som passar på att ge sig in i debatten.

Rent generellt ska sägas att hundägare ÄR idioter. Precis som folk i allmänhet är idioter. Möjligen är hundägarna något värre än övriga, det är vi som själva har hund oftast helt överens om. Och jag förstår att man kan bli arg och rädd om det kommer fram en främmande, blodtörstig Fido som vill ha närkontakt när man är ute och motionerar, samtidigt som ägaren inte verkar bry sig eller är helt utom synhåll. Sånt stör även mig.

Men en annan sak som stör mig ännu mer är alla RÖVHÅL till längdskidåkare som nu har tagit över skogen och tror sig äga marken de vinglar fram på. Blekfeta Svenssons som ska köra Vasaloppet och nu tycker att vi andra ska vika hädan så de kan genomföra sin ELITsatsning i lugn och ro.

För plötsligt gäller inte allemansrätten i skogen. Nej, nåde den som vistas i spåret eller i dess närhet, utan skidor och MED HUND! Jag har blivit utskälld när jag går promenad i skogen med hundarna, bara för att vi finns. Trots att de går i koppel. För de "förstör spåren". Är i vägen.

JÄVLA IDIOTER! LÅTSAS ATT DET ÄR TVÅ RÅDJUR och FAR ÅT HELVETE! .

Har man hund är man alltid satt på undantag. Hundar får aldrig vistas lösa, får inte vistas på lekplatser, får inte vara i vägen, får inte synas, höras, finnas. Och knäpper jag själv på mig ett par skidor och TAR MED HUNDARNA ut i spåret så blir det ett sjuhelvetes jävla liv.

Vanligtvis är skogen ett andningshål för oss men med alla arslen som slirar runt bland träden så fort det finns lite snö så får vi knappt plats ens där. Vi har en enda slinga i skogen där vi kan gå i lugn och ro.

Eller hade.

När jag gick där i går var det skidspår även i denna slinga, så snart kommer det väl någon jävel och claimar den också.

Jag blir hatisk av allt hat som riktas mot mig när jag går i skogen med hundarna. Jag hade kunnat samsas med skidåkarjävlarna och ha förståelse för att de vill utöva sin sport när det finns snö, om de hade kunnat visa en gnutta respekt för mig och mina djur. Men det händer inte, för de är idioter.

Riktiga jävla jubelidioter. Allihop. Jag hatar dem.

Inga kommentarer: