lördag, november 30, 2013

Jag kan inte bestämma mig

Skulle sprungit långpass nu, med Lindad, men hon var tvungen att ställa in och här sitter jag. Med ursäkter och undanflykter upp till öronen. Men kanske är de motiverade?

Vaknade i natt av att jag hade ont i nacken. Svinont. Kunde knappt vända mig i sängen. Gick upp, tog en Ipren, åt frukost och gick promenad med chokladkrabban. Tänkte att löpning är bra för blodcirkulationen och siktade in mig på långpass.

När Linda ställde in fastnade jag i soffan och stelnade till i nacken igen och nu kan jag inte bestämma mig för hur jag ska göra med löpningen. Inte springa alls, springa en liten runda eller springa det planerade långpasset.

Helst vill jag bara trycka i mig några sköna, hardcore värktabletter, lägga en vetevärmare på nacken, fixera huvudet och invänta bättre tider. Men jag har inga såna värktabletter så alternativet är väl att prova att dricka rejält med sprit istället.

Eller springa.

Inga kommentarer: