onsdag, november 06, 2013

Min träning kan dra åt helvete


Fy fan vad jag är trött på att träna med taskig motivation. Fy fan vad jag är trött på att träna. Gah!

Igår sprang jag intervaller på gymmet. Gick inte bra. Idag körde jag ett TRX-pass på lunchen. Gick inte bra.

Trots det har jag en tanke om att min bristande motivation beror på att jag faktiskt tränar jävligt bra. De senaste sex veckorna har jag höjt intensiteten i löpningen och styrketräningen med ungefär 2000%. Jag har bytt ut den lite slöa jogging som jag ägnat mig åt två gånger i veckan (de senaste... åren?) mot två strukturerade intervallpass. PT-Tommy har övervakat mig under alla träningspass i gymmet. Fusk och slöa insatser har lyst med sin frånvaro. Det är en stor skillnad mot hur det var innan. Jag är av naturen en lat figur så givetvis kämpar mitt inre emot den här formen av fördjupat självplågeri.

Hade tänkt fokusera på träning när jag är lyxhustru i Filippinerna nästa vecka men jag kanske ska tänka om. Att sitta under en palm vid poolen och dricka paraplydrinkar utan att röra en fena på ett par dagar är också ett alternativ. Eller åtminstone avstå löpning och styrketräning och fokusera på simning och yoga.

Inga kommentarer: