fredag, november 15, 2013

Surrealistiskt





Jag fick sms från Telia igår. Med anledning av katastrofläget här i Filippinerna så ringer, sms:ar och mobilsurfar jag gratis till den 30 november. Det är en fin tanke från dem men för mig känns det en smula surrealistiskt.

De två senaste dagarna har jag legat vid poolen på ett lyxhotell, surplat ripe mango shakes och inte haft större bekymmer att fundera på än om jag ska ligga på mage eller på rygg och sola. Och om jag orkar läsa ett kapitel till eller inte. Dagarna innan gjorde jag ungefär samma sak.

Som tur är håller Jonas familjens fana högt. Idag har han handlat kex och vatten och packat påsar med kläder och filtar som ska skickas till de utsatta områdena där tyfonen dragit fram.

Imorgon åker vi till Boracay. Vi har fått veta att elen inte riktigt fungerar på ön men exakt vad det innebär är oklart. Vårt hotell har en generator men hur mycket den driver är också oklart. Wi-fi finns inte, så tack vare Telia hoppas jag ändå kunna kommunicera med omvärlden en smula.

Inga kommentarer: