torsdag, november 28, 2013

Armhävningstorsdag och laxolja


När klockan blev 13 idag var vi ute på språng. Det var dock inte någon anledning att hoppa över torsdagsarmhävningarna som vi gör varje hel timme. Så länge man har fast mark under fötterna är det bara att köra. Tio i timmen kl. 10-15. Gogogo!

Anledningen till att vi inte var på kontoret kl. 13 var att vi fastnade vid laxoljehyllan på Bromma Zoo. Jag har letat laxolja till Reka och jag borde förstås åkt till Bromma Zoo direkt. Fanns säkert tio olika sorter att välja mellan där, men vi hade turen att träffa ett proffs i butiken som kunde berätta om dem.

Det slutade med att jag kom därifrån med den dyraste av dem alla. Det var den proffset rekommenderade, men det var också den som jag fick i present av mina finska vänner som hämtade en av Rekas valpar i somras. De talade lika varmt om den oljan då som Susanne i affären gjorde idag, och jag vet ju av egen erfarenhet att den funkade bra. Och jag vill ju inte pruta på priset på något till min lilla prinsessa.

Om hennes kliande beror på torr hud så hoppas jag att vi kommer till rätta med det nu.

Inga kommentarer: