lördag, november 16, 2013

Löjligt romantiskt



Vi är framme på Boracay och vår resort Shangri-La. Det är så fint, vackert och bra här att jag saknar ord att beskriva det. Privat strand, stort, stort poolområde där vattnet liksom rinner över kanterna och gör att det känns som om poolen flyter ihop med havet. Vänlig personal och lummig grönska.

Vi låg i varsin solstol på stranden och såg den perfekta solnedgången i havet, sippandes på ett glas champagne. Sen åt vi middag, skaldjursplatå, på en egen liten "balkong" på restaurangen (vet inte hur jag annars ska beskriva det) högt ovanför stranden med utsikt mot havet. Det var liveband, både på stranden på eftermiddagen och på restaurangen, och de spelade Nothing Else Matters med Metallica. Och så är det fullmåne, förstås, och molnfri stjärnhimmel. Allting är så romantiskt att det nästan är löjligt.

Har fått nypa mig i armen flera gånger idag för att se om det som händer är på riktigt eller om jag drömmer. Och jag är SÅ tacksam över att få uppleva det här. Det går inte att beskriva. Ingenting av det. Paradis!

Inga kommentarer: