onsdag, januari 20, 2016

Må it bestå!


Plötsligt har vinden vänt! Fukk jä! Det går bra i bassängen nu. Jag tycker verkligen om den här principen som jag kör nu med nya pass varje vecka och långsiktig planering. Lätt, lätt, lätt att hitta motivation.

Att simma tröskelintervaller är också något jag gillar. Speciellt när passen är upplagda så att de sakta men säkert bygger mitt självförtroende lika mycket som de bygger konditionen. Älskar när jag känner mig stark!

Jag frågar mig faktiskt varför jag så gärna vill bli en sprinter och maxa 50 - 100 och kanske 200 meter när jag egentligen tycker mycket mer om att tuffa på längre sträckor i typ tröskelfart. Det är min planhalva, min komfortzon. Men jag antar att det är utmaningen att våga gå utanför boxen som lockar. Det är som bekant där allt magiskt shit händer. Jag vill se om jag kan lära mig något nytt.

Igår simmade jag med Maria i Vasalundshallen. Whiii! Huvuduppgiften bestod av:

8x150 i fart 2+, start 3:15 och 6x75 i fart 3 med fenor, start 1:30

Och det gick ju bra tycker jag. Lite extra nöjd över insatsen med fenorna. Målet var att ligga på runt minuten och det klarade jag den här gången, utan att det kändes för hetsigt. Tycker generellt att jag har en jävligt bra känsla i vattnet just nu. Må it bestå!

8x150 ss: 2:39, 2:41, 2:40, 2:38, 2:38, 2:38, 2:37, 2:39
6x75 f: 1:05, 1:01, 1:00, 0:59, 1:00, 0:58

Inga kommentarer: