tisdag, januari 26, 2016

Min bästa simning någonsin


När bästa Simfröken står på kanten och efter typ sjätte tröskelhundringen uttrycker att han får lite gåshud av min simning, då är det riktigt bra...! Är så himla glad över de orden.

Mitt mål är alltid att försöka imponera på Hasse, vilket inte går jättebra jämt, men jag vet att jag lyckades under pt-passet idag. Med all rätt faktiskt, för hell JÄ vad bra jag simmade! Faktum är att jag aldrig har simmat så bra förut. Jämnt, snabbt och med bra teknik (nästan) hela tiden. Jag kan inte ens beskriva känslan...

Dagens testserie på 10x100 meter start 2:15 har varit utannonserad sedan länge. Jag har gått runt och önskat att jag skulle kunna lägga hundringarna runt 1:40, eftersom jag trots allt är i en bra period, men tänkt att 1:45 nog är rimligare att hoppas på.

Men seriöst, vem vill vara rimlig?

Ändå svor jag lite över att den första gick så fort. När den fjärde sjönk till 1:41 var min första tanke att det skulle fortsätta utför, men stoppade omedelbart det resonemanget. Så. fan. heller. att jag skulle ge upp.

Vad mer kan jag säga? Sista hundringen på 1:36. Jag är tamejfan magisk!

Inga kommentarer: