torsdag, februari 23, 2012

Två enkla frågor om mina hundar

1. Varför går Elsa igång på att någon nyser? 

Jag kan sitta i köket och skjuta iväg en nysning och Elsa kommer slirande som en raket från ovanvåningen, huvudstupa ner för trappan. Varför? Hon har aldrig fått ut något av att jag har nyst så vitt jag vet. Hon är inte arg eller upprörd, mer.... beredd. Tittar frågande och buffar med nosen.

2. Varför hatar Reka att få på sig halsbandet? 

Varje gång hukar hon som om jag ska dänga till henne i huvudet med halsbandet. Varför? Vi har aldrig haft någon incident, hon har aldrig gjort sig illa och processen leder alltid till något kul.

Knäppgökar.

2 kommentarer:

Gunnika sa...

Elsa kanske är lite orolig för dig och vill bara kolla hur du mår?

Reka kanske har en finne i huden precis där halsbandet sitter och det gör förbannat ont varje gång halsbandet kommer på?

Eller, vad vet jag? :)

Sofia sa...

Ah det där med finne var nytt, det har jag inte tänkt på. Kanske hela huvudet är en stor finne? Hyvä? :)