tisdag, december 20, 2016

Simskoleavslutning


Igår var det sista tillfället på terminen för bästa simgruppen (tm) i Vasalund. Trist.

Jag var väldigt, väldigt peppad innan passet. Tror den där veckan av återhämtning, trots förkylning, kräks och helvila, gjorde mig ganska gott. Om inte för kroppen så för huvudet.
  • 2x100 med dolme, fokus höft, gav en feeling på slutet som jag vill hitta igen
  • 4x25 max, start 1:30 var svinroligt. Fokuserade på teknik och simmade snabbare och snabbare
  • 200 andningskontroll var vedervärdig och helt okontrollerad
  • 2x25 flaggstången med en benspark som kändes ovanligt... eh... existerande
Nästa termin drar igång den 9 januari och jag längtar redan! Då kommer jag dessutom få stå på kanten och kolla kurs igen innan mitt eget pass. Happy!


Ikväll var jag och simmade i Tibble med Jontan, pappan och Björn. Hela syftet var egentligen att agera simfröken åt Jonas och pappa, vilket jag inte har gjort tidigare fast jag borde.

Idag gjorde jag misstaget att hoppa i bassängen (och simma med dem) för att jag tänkte att jag skulle behöva visa några övningar, men det var ingen bra idé. Jag hade svårt att hjälpa dem från vattnet och det blev inte mycket av min egen simning heller.

Nästa gång håller jag mig på kanten.

Inga kommentarer: