tisdag, juni 27, 2006

Dela med sig

Jag börjar förstå nu att mitt arbete i sommar till stor del kommer att handla om att ta del av ensamma äldre människors privatliv. Som tack för att jag lyssnar kanske de bokar en resa av mig. Jesus. Det kommer bli slitsamt. Jag har inte ens fått något startkit. Ni vet, settet med bra-att-ha-prylar som man får på varje ny arbetsplats. Tvingas åka till jobbet innan mina arbetskamrater kommer dit så att jag kan smyglåna lite tejp från Maria, häfta lite med Stefans häftapparat och se om någon har glömt en penna på en olämplig plats som jag omärkligt kan flytta över till mitt skrivbord. Det är kaos.

Jag har för övrigt inte tränat idag. Inte igår heller. Blir inget imorgon. Än så länge är jag lugn, men snart blir jag antagligen odräglig. I förebyggande syfte shoppade jag idag. Det gick bra.

I övrigt händer ingenting. Ingenting.

Inga kommentarer: