onsdag, juni 07, 2006

Entrébiljett till himlen, tack så mycket

Idag gjorde jag en god gärning. En snygg ung man, med en nästan lika tjusig saab som jag, fick motorstopp i korsningen Odengatan/Birger Jarlsgatan. Hjälpsam som jag är så frågade jag om han ville ha hjälp att putta. Vi som kör veteransaab måste ju hålla ihop. Han ville ha hjälp. Med gemensamma krafter fick vi bort bilen från korsningen, och som tack för hjälpen kommer jag att komma till himlen när jag dör. Smutt.

Sprang i morse, 40 min ungefär. Det var inte alls roligt, utan tog emot hela tiden. Kände mig seg och trött i kroppen och mot slutet fick jag ont i fötterna igen. Men det problemet hoppas jag ska vara avhjälpt från och med nu. Har nämligen köpt nya löparskor idag. Och funktionsstrumpor. Så kvar att göra innan det är dags för 15 km på fredag är bara att fixa det där miraklet. Men det kan väl inte vara så svårt? Världen sägs ju vara full av små mirakel.

Inga kommentarer: