måndag, juni 19, 2006

Exjobbet är BIFF!

Det blev en mjukstart på jobbet idag, eftersom jag stack redan vid 14-tiden. Åkte till KTH och fick den eftertraktade sista underskriften på exjobbsblanketten. Så nu är saken så gott som biff. Måste bara maila in tre dokument till någon expeditionstant. Det ska jag göra strax.

Var inte alls sugen på att dra igång ett 15 km långt springprojekt i Ursvik när jag kom hem, så jag lufsade iväg till gymmet och sprang där. Jag gillar ju löpbandet och ibland när jag är omotiverad så tillåter jag mig att springa där. Tyvärr valde jag fel utrustning. När jag var klar var jag helt genomblöt, för det här med att transportera fukt var inget mina kläder hade hört talas om. Bortsett från det så gick det bra. Sprang i 1 timme och 41 minuter, och det var första gången jag tog mig igenom 15 km utan paus efter 10 km. Tog det lite lugnare än "vanligt" bara.

Är lite osäker på de nya skorna. Fick ont i foten nu igen, och trots att det gick hyfsat bra att ignorera under löppasset så hade jag helt galet ont när jag var klar. Hade jättesvårt att gå från Frescatihallen, tills jag lättade på skosnöret. Då försvann smärtan helt. Måste nog laborera lite med knytningen innan jag gör någon eventuell retur av skorna.

Inga kommentarer: