lördag, juni 17, 2006

London - dag 2

En fruktansvärt varm dag!

Tog sovmorgon i morse, och efter en stunds provande av fasters skor och kläder (som ledde till en betydande ökning av min packning) så gav vi oss ut på stan.

Gick genom fina små områden och hamnade slutligen på Oxford Street, där det blev en del shopping. Jag köpte en kanske lite för dyr klänning och en superschysst topp, så nu börjar det bli tveksamt om jag kommer få plats med allt i väskan. Slutar väl med att jag får klä mig i fyrdubbla lager på hemresan. Och gå i dubbla skor.

Avslutade shoppingturen med en fika vid kanalen i "Little Venice". Det var verkligen välbehövligt och kakan var mumsig, men det gick inte att jämföra med sconesen och den ENORMA chokladmilkshaken jag inmundigade på Harrods igår.

Trots allt detta trevliga så måste jag nog erkänna att jag inte tycker så värst mycket om London. Ja, jag vet, alla älskar London - man måste älska London. Men jag gör inte det. Det är smutsigt, högljutt och trångt. Kvarteren där faster bor är iofs supermysiga, och inte alls något av det ovannämnda, men min åsikt står fast. London är inget för mig. Just nu.

Var ju förresten på Prince of Wales Theatre och såg Mamma Mia igår. Fan vad bra den var! Så grymt bra musik! Det var också sjukt bra hur dom fick ihop storyn, och själva teatern var jättemysig. Dessutom kunde man i pausen köpa en liten bägare glass från Hägendas. Cookies and Cream - soft!

Inga kommentarer: