lördag, juli 23, 2011

Heffa utan motivation

Idag har projekt Staket fortsatt. Våra inhyrda hantverkare har grävt klart alla 53 hål och är redo att börja gjuta.

Jag och Jontan har skruvat upp hörnstolpar, sågat till och fasat ur stolpar (8 av 53) och målat en approximativ tredjedel av själva planket. Ett hårt jobb som jag trodde skulle vara plätt-lätt.

Förutom detta har vi sett film (Rain Fall, 3/10 tootsies), ätit pizza och biogodis. Trots hårt kroppsarbete har jag känt mig som en heffaklump flera dagar, alltså redan innan pizza och godis, och jag känner mig inte lättare nu. Dessutom är jag allmänt trött och tufsig så den planerade långa söndagslöpningen runt Edsviken får vänta. Kanske ska ta den där semestern från träning som jag lovat PT-Tompa nu. Min motivation är inte på topp fast den borde vara det och det är på tok för varmt och fuktigt ute just nu för att fler aktiviteter än de staketrelaterade ska kännas lockande.

Inte ens Duracell-Rekan orkar värst mycket i värmen men vi har ändå fått in flera bra micropass med fotgående och ställanden under dagen. Microsar is the shit!

1 kommentar:

Business news sa...

I suppose if I had to pick a perfect article, it would be yours.  I know no article is perfect, but yours is as close as it gets.  Good job.Its an expression of contempt, and may not even be in reaction to the targets actual physical appearance or anything she specifically did. heffa is an informal spelling and lazy pronunciation of the word properly spelled as [heifer].A woman who knows better than to do something, but does it anyway.