fredag, juli 01, 2011

Intervalljävlar


Mitt i varmaste värmen gav jag mig iväg, efter noggrann överläggning med mig själv.

Orkar jag? - Nej!
Vill jag? -Ja!
Ska jag? -Okej då.

Efter 2 km uppvärmning i skogen körde jag 5x700 meter runt banan på EIP. Kollade inte på klockan under intervallerna utan körde på i ett tempo som kändes lagom ansträngande för att hålla i fem intervaller. Efteråt visade det sig att jag höll väldigt jämn och fin fart, runt 5 min/km. Även sista intervallerna när det tog emot som fan och jag egentligen bara ville ge upp.

Varvade ner med 1,5 km i skogen och kände mig ganska nöjd med mig själv.

Det här ska bli en regelbunden aktivitet, typ en gång i veckan. Vem är på?

4 kommentarer:

Em sa...

Jag

Linda D sa...

Jag är rädd för intervaller. ;)

Gunnika sa...

Jag är på! Fast i höst... Allt ska tydligen hända i höst! :)

Sofia sa...

Em, vad roligt!

Linda, det är klart du ska hänga på! Alla är rädda för intervaller, det är fullständigt normalt. Och EIP ligger ju helt nära dig dessutom!

Gunnika, japp vi får en härligt bizzi höst! :)