fredag, juli 29, 2011

Movietajm igen

Den här gången har vi sett:

Faster
Redan i inledningen, när vår hjälte släpps ur fängelset med en rynka mellan ögonen, hånskrattar jag, och Jontan upprepar "det här är bra, det här är bra" med drypande ironi (eller?). Sen dyker den skitsnygga, välklädda lönnmördaren upp och gör gymnastikyogamoves med bar överkropp och jag börjar upprepa samma sak som Jontan. Jag är kär och tycker det är den bästa film vi sett sen Thor. 3/10 tootsies. Att filmen ens får tootsies på plusskalan är helt och hållet snyggtorpedens förtjänst. I övrigt var det nog en av de sämsta filmerna ever.

The black heart
Jag vet inte hur lång tid det gått sen jag såg klart filmen (kanske runt en timme) men jag mår fortfarande illa. Slutet var vidrigt - tortyr med skalpeller och sprutor. Jag ville kräkas! Fram tills dess hade det varit en hyfsat underhållande skräpfilm, men sen spårade det ur till nåt slags billig splatter. Svårt att sätta betyg. Den var inte tråkig och inte irriterande dålig, men inte heller något att rekommendera. 4/10 tootsies.

Inga kommentarer: