lördag, juli 23, 2011

Finlands sak är vår

Men det gäller Norge också. Deras sak är vår.

Hur kan det finnas människor som är så grymma? Och hur kan man ge dem ett straff som står i proportion till ondskan?

Dödsstraff är jag emot, det är oftast alldeles för snällt mot gärningsmannen. Dödar, skadar eller utför man ett brott mot barn eller ungdomar så finns det inga gränser för det lidande jag tycker att skurken förtjänar.

Okej, vem har rätt att döma, kan man lita på bevisen om vem som gjort det, etc, etc? Jag tar inte den diskussionen eftersom mina åsikter helt är byggda på känslor och omöjligen kan försvaras med logik eller motiveringar.

Det som har hänt i Norge är fruktansvärt tragiskt! Jag hoppas att personen som gjort det inte får leva en dag till utan att känna en sån oerhörd fysisk smärta att han önskar att han vore död. Men inte ens det räcker.

Fy fan.

Inga kommentarer: