torsdag, mars 21, 2013

Crawlade bra

Jag var duktig på crawlkursen igår, är nöjd med mig själv. Vi fick simma rätt mycket mer än tidigare (igår började steg 3 på kursen så de kanske försöker höja nivån?). Lite fler och längre sträckor, inte bara 25:or hela tiden, som tidigare. Vi var inte så många heller, vilket var bra.

Fick tips om att se till att fylla lungorna mer ordentligt med luft innan jag sticker iväg, och att försöka att inte tömma dem helt utan "andas på toppen". Ironiskt, eftersom det sen igår natt har känts som att jag bara har kunnat andats på toppen och att klumpen i min mage har täckt upp resterande del.

Tyckte i alla fall att jag simmade bra, inte så långsamt och med bra flyt. Fick lite aha igen igår, den här gången angående handen som går ner i vattnets placering. Kanske sticker jag i den lite djupt och trycker onödigt mycket vatten framför mig. Måste laborera med det.

Är otroligt glad att jag gått (och går!) de här kurserna! Att kunna crawla passar perfekt in i den målbild jag har gällande träning generellt, och dessutom är det roligt.

Inga kommentarer: