söndag, september 29, 2013

Behöver semester


Efter den här helgen behöver jag semester! Grottkrypning igår och MTB-cykling och långpass löpning idag.

Körde NICK-spåret i Ursvik i förmiddags och det gick väl inte så särskilt bra. Det var lerigt och det var svårt. De bitar som var lagom svåra var dock jätteroliga och övning ger färdighet, så skam den som ger sig. Kände mig fullständigt slutkörd, i alla fall mentalt, när vi avslutade efter en dryg timmes cykling.

Åkte hem och laddade om för eftermiddagens aktivitet: kort långpass (14 km) med Lindad och Malin. De senaste veckorna har jag kämpat med att springa långsamt och det var bitvis lite tufft för mig idag då tempot var högre. Men nästa vecka börjar mitt intervallprogram och då hoppas jag att jag får tillbaka lite sprutt i benen igen.

Tror i alla fall att dödsträningsvärken från PT-passet i fredags äntligen börjar släppa. Och det är på tiden för helvete vad ont jag har haft!

Inga kommentarer: